- Басты
- Жаңалықтар
- Ағынды суларды бақылау
Ағынды суларды бақылау

Экологиялық мониторинг кез келген өнеркәсіптік кәсіпорын қызметінің міндетті шарты болып табылады. Процедура қоршаған ортада болып жатқан өзгерістерді тіркеуге, олардың себептерін, соның ішінде антропогендік әсерді анықтауға мүмкіндік береді. Ағынды сулардың сапасын бақылау экожүйені қорғаудың негізгі шараларының бірі болып табылады. Мониторинг су қоймасы мен топырақтың құрамын анықтауға, сонымен қатар қоршаған ортаны қорғау шараларын қабылдауға мүмкіндік береді.
Ағынды сулардың сапасын бақылау мәселелері
Суды ластау көздері болып табылатын негізгі факторлар өндірістік қалдықтармен, тұрмыстық қоқыстармен, зауыттар мен кәсіпорындардың кәріз жүйелерінен су объектілеріне түсетін ағынды сулармен ретсіз үйінділер болып табылады.
Ластаушы заттарды шығарудың шекті нормативтері судағы зиянды заттардың массасы, су объектілерінде уақыт бірлігінде белгіленген режимдері бар төгінділер үшін рұқсат етілген шекті. MPD бақылау нүктелерінде сапа көрсеткіштерін береді және көздерге шығарылатын қалдықтардың көлемін оңтайлы бөлуге мүмкіндік береді.
Егер ластаушы заттардың фондық (табиғи) концентрациясы қандай да бір көрсеткішке сәйкес келмесе, рұқсат етілген шекті концентрациялар бақылау ерітінділеріндегі нормативтердің қаншалықты орындалу дәрежесіне қарай белгіленеді.
Ағынды сулардың мониторингін қоршаған ортаны талдау үшін әртүрлі жабдықты/әдістерді қолданатын мамандар жүзеге асырады.
Ағынды сулардың сапасын бақылауды қамтамасыз ету
Бақылау нормалары Су кодексімен белгіленеді, ол ұйымдардың абонентпен ағызылатын ағынды сулардың қасиеттері мен құрамын бақылауды қамтамасыз ететін ережелер жиынтығын қамтиды.
Бағдарламаларды сумен жабдықтау және су бұру ұйымдары (КҚҰ) бекітеді және әзірлейді және 1 ай ішінде келісіледі.
Қазақстан Республикасының заңнамасы
Өнеркәсіптік ағынды сулар дренаж жүйесінің құрылысына зақым келтірмеуі және желілік материалдарға деструктивті әсер етпеуі керек. Рұқсат етілген стандарттар:
- қалқымалы заттар – 500 мл/литрден аспайды;
- биохимиялық қажеттілікті қоса алғанда, оттегінің химиялық қажеттілігі бар бөлшектер – 1,5 шегінде;
- қалыпты рН қышқыл ерітіндісі – 9,0 жоғары емес.
Шығарындылардың құрамында улы газтәрізді заттар, жанғыш қоспалар, рұқсат етілген шекті концентрациясы белгіленген бөлшектер, минералды/бактериялық/вирустық ластаушы заттар, мазут, шайыр, шаң мен газды тазарту құрылғыларының қалдықтары және кәсіпорындардың өңделген өнімдері (белсенді көмір, тыңайтқыштар, ион алмастырғыш шайырлар және т.б.) болмауы керек.
Суды бұруды бақылаудың әрбір кезеңіне кім жауапты?
Жауапкершілік толығымен өнеркәсіптік, ауылшаруашылық, құрылыс және басқа да қызметпен айналысатын және олардың өндірістік объектілерінде тазарту құрылғылары бар басшыларға жүктеледі.
Ағынды сулардың құрамы мен қасиеттерін бақылауға не жатады:
- көзбен шолу (объектінің орталықтандырылған ағынды суларды төгуге тыйым салу ережелеріне сәйкестігін тексере отырып);
- сынама алу;
- зертханалық зерттеулер жүргізу;
- есеп беру құжаттамасын дайындау.
Кешенді бағдарлама ағынды суларды тиімді өндірістік бақылауға, оның ішінде тазарту қондырғысының жұмысын, нысанның жай-күйін, ластаушы бөлшектердің эмиссиялық нормативтерін талдауды және төтенше жағдайлардың дер кезінде алдын алуды қамтамасыз етеді.
Бақылау жиілігі
Іске асыру форматы бойынша аналитикалық талдаулар жоспардан тыс және жоспарлы болуы мүмкін. Мақсаты бойынша – есеп беру және жедел.
Жоспарлылар жылына кемінде бір рет, бірақ айына бір реттен жиі емес жүргізіледі.
Жоспардан тыс бақылау кез келген уақытта, өндірістік объектілердегі авариялар, авариялар, жүйелердің (немесе жекелеген элементтердің) істен шығуы кезінде, мемлекеттік экологиялық қадағалау органдарының тексеруі кезінде бұзушылықтар анықталған кезде, ағынды суларды ағызатын жерлерде су объектілерінің ластануы кезінде жүргізіледі.
Бақылау су бұру жұмыстарымен айналысатын ұйымдарға немесе басқа уәкілетті компанияларға жүктеледі. Бақылау пәні: Орталық сумен жабдықтау және су бұру орталығына жіберілген заңды/жеке тұлға су бұру шартын жасасқан сарқынды сулардың сипаттамасы.
Су пайдаланушыларға айыппұлдар
Айыппұл мөлшері бұзушылық дәрежесіне байланысты. Лауазымды тұлғаға – 20 айлық есептік көрсеткішке дейін, заңды тұлғаға – 20-дан 100-ге дейін.
Ауыр заңбұзушылық болған жағдайда қылмыстық жауапкершілік қарастырылған.
Қоршаған ортаны қорғау заңнамасында белгіленген барлық ережелерді сақтау және кәсіпорында рұқсаттар алу арқылы айыппұлдардан құтылуға болады.
Бақылау бағдарламасы
Талдау бірнеше ережелерді ескере отырып жүргізіледі. Бағдарлама мыналарды қамтиды:
- көзбен шолу және сынамаларды алу мүмкіндігін қамтамасыз ету;
- су объектілеріне және канализацияға еркін кіруді қамтамасыз ету;
- сынама алу орындарын ұйымдастыру, бақылау аймақтарын анықтайтын арнайы белгілерді орнату;
- ағынды сулардың қасиеттері мен концентрациясын уақтылы бақылау (статистикалық есептерді толтырумен);
- тазарту орнының жұмысын тексеру және ақауларды дер кезінде жою;
- бақылаушы органға белгіленген мерзімдерде есептерді ұсыну.
Проманалиттен ағынды суларды бақылау
Проманалиттен ағынды суларды талдауға тапсырыс беру арқылы сіз кәсіби мамандардан кешенді қызмет аласыз:
- нормативтік құқықтық актілерге сәйкес зертханалық талдаулар жүргізу;
- сұраныс бойынша жедел бару;
- дәл нәтиже беретін жоғары дәлдіктегі өлшеу әдістері (фотометриялық, сұйық және газ хроматографиясы, асс-спектрометрия және т.б.);
- өзіміздің аккредиттелген зертханамызда талдау.
Ағынды суларды бақылау су қорында, нөсер, орталықтандырылған аралас су бұру жүйесінде жүзеге асырылады. Байланыстар бөлімінде көрсетілген нөмірлерге қоңырау шалу арқылы құнын есептей аласыз немесе кеңес ала аласыз.